שביל הגרפיטי בהדרכת אורה יוזמת מתחם הגרפיטי בקרית המלאכה בתל אביב

סיור גרפיטי עם אורה

סיור בהדרכת אורה צ'כנוביץ, יוזמת מתחם הגרפיטי הגדול בקרית המלאכה בתל אביב. בואו לשוטט איתי במתחם הכי מרתק בתל אביב - קירות גרפיטי ענקיים, מאות חדרי אומן, תיאטרון מחתרתי, גלריות ואנשי מוזיקה.

שרוליק וחנדלה – גרפיטי מלחמה ושלום

כשצבר ישראלי פוגש פלשתנאי !

סיור גרפיטי שביל הגרפיטי

את הדמות של הפלשתינאי, צייר הקריקטוריסט נאג'י אל-עלי שמת בלונדון ב-1987. עלי קרא לדמות חנדלה, והוא מצויר תמיד מהגב, עם טלאי בחולצה, ראש קירח, יחף ועם ידיים משולבות מאחור, נראה עני, מיואש, או מהרהר בצער במצב.

שרוליק הוא פרי מכחולו של דוש שנפטר בשנת 2000. הצבר הזה מצויר תמיד כשבלורית מתנוססת מהכובע טמבל, לבוש בחולצה פתוחה ומכנסיים קצרים גם בחורף, ונועל, איך לא, סנדלים תנ"כיים. לגמרי מוביל אופנה של הצברים בשנות השישים שבעים.

שני היוצרים כבר הלכו לעולמם אולם דמויותיהם המצוירות שרדו. משהו בהן יוצר סימפטיה ובעיקר תקווה. במשך השנים אומני גרפיטי שונים ציירו את הצמד הזה על הקירות. מצאתי את שרוליק וחנדלה מפנים לי גב חינני בסיורים בשכונת פלורנטין, בקריית המלאכה ואפילו בנצרת.

על הקיר בקריית המלאכה יש ציור של השניים, ציור גרפיטי ותיק שעמד יפה בתלאות הזמן.

מצדדיו התחלפו ציורי הגרפיטי, שכבות של צבע נצבעו זו על גבי זו על הקיר, אבל הציור הזה איכשהו לא השתנה, ונשאר, נותן שביב של תקווה ואופטימיות לאומנים של קריית המלאכה.

בערך חודש אחרי תחילת המלחמה, מצאתי את הגרפיטי עם תוספת של אומן גרפיטי עלום:

סיור גרפיטי שביל הגרפיטי- מלחמה ושלום

להזמנת סיור גרפיטי במתחם האומנות הגדול בישראל

אני מקשיבה :

סיור מאלף ע''י אוצרת הגרפיטי במתחם עם סיפורים מאחורי כל ציור.
לוקיישן מיוחד, מעורר את הדימיון, כל קיר לוקח לטיול להרפתקאה אחרת. יוזמה מבורכת - אורה את אלופה.
אורה הנפלאה לקחה אותנו בסמטאות הכי שמחות שיש בתל אביב עם חיוך רחב, שירות מקסים ובעיקר המון ידע וסיפורים פיקנטיים. תודה ענקית. ממליצים בהחלט!!
Scroll to Top
דילוג לתוכן