יא, תראו ! כותבים עלי בעיתון !

שביל הגרפיטי - מה כתבו עלינו

שביל הגרפיטי בידיעות אחרונות - תל אביב 26.8.22

שביל הגרפיטי ב- TLV TIMES

שביל הגרפיטי ב - וואלה 27.7.23

סיור גרפיטי סיור גרפיטי תל אביב שביל הגרפיטי

שביל הגרפיטי ב- The Positive

הכירו את האישה שעומדת מאחורי השינוי הצבעוני בקריית המלאכה.

אין זה מפליא, שאחת מהתופעות המרגשות ביותר שמתחוללות במתחם בשנים האחרונות היא פרי יוזמה של בתו של שלום הרטמן- אורה צכנוביץ, שניהלה יחד איתו את מפעל הטקסטיל "סריגי שלום" במשך למעלה מעשרים שנה. אחרי שהמפעל נסגר, החליטה להביא למקום אומנות גראפיטי שמושכת אליה היום מבקרים, ואומנים שעד לפני משבר הקורונה גם הגיעו מרחבי העולם כולו לצייר בו.

מציירים מלחמה בקריית המלאכה

סיור גרפיטי מציירים מלחמה

ברוח הימים, אמני הרחוב ב"שביל הגרפיטי" של אורה צכנוביץ שינו גם הם מוד.
"שביל הגרפיטי", מיזם הגרפיטי שיזמה אורה צכנוביץ לפני שנים ספורות בקריית המלאכה והאומנות בדרום תל אביב, מקבל בימים אלה נופך שונה: לצד יצירות מתוקות ומשעשעות נצבעים הקירות בגרפיטי – מלחמה.

אמני הרחוב שהגיעו לכאן בארבע השנים האחרונות, מאז החל הפרויקט, כדי להשתעשע על קירות הענק וליצור יצירות מלאות אופטימיות והומור, מבקשים עכשיו להגיע ולהביע בספריי את שהם מרגישים על המצב: על הקירות, בחדרי המדרגות ובין השבילים של דרום תל אביב. כעת מציירים אך ורק מלחמה.
כך למשל, אמנית הרחוב הישראלית The Missk רתמה לעזרתה אמנים מיישובי העוטף, ויחד ציירו גרפיטי בעקבות ציור מפורסם: "גרניקה" של פיקאסו. גם בגרניקה, עיירה ספרדית, נפגעו אזרחים. שם זה קרה מהפצצה בידי הנאצים. Id בחרה לצייר את ילדתה עם מסר של ניצחון, ועל הקירות הופיעו גם גיבורי המלחמה.

בעקבות מיזם שביל הגרפיטי נוצרו גם חברויות בלתי אפשריות מכל רחבי המזרח התיכון. רק לפני חודשיים היה כאן הומין – אמן איראני שיצר על הקיר הענק דיוקן ענק המורכב מתמונות קטנות של נרצחים על ידי השלטון האיראני. השבוע הוא התקשר לאורה להביע הזדהות ולשלוח תקווה, והבטיח שיגיע לישראל ליצור עוד קיר ענק של מחאה.
הגרפיטי במסגרת המיזם הוא אינטראקטיבי, ואנשים מגיבים זה לזה על הקיר. לדוגמה, על הקיר בקריית המלאכה בו צוירה ילדה ישראלית וילדה פלסטינאית, יד נעלמה הוסיפה מגן דוד על הפנים של הילדה הפלסטינאית.

לבסוף, שלי האמנית, יחד עם חבורה של אמניות נוספות, העזו לחשוב על העתיד הרחוק, ושלחו על הקיר שאיפה אוטופית של שלום, שאולי יהיה פעם אפשרי. 

שביל הגרפיטי בעתון הארץ 28.6.24

כתבה בעתון הארץ 28.6.24
שביל הגרפיטי כתבה בעתון הארץ -בלבן

ן

שביל הגרפיטי בידיעות תל אביב 14.8.20

סיור גרפיטי שביל הגרפיטי קריית המלאכה תל אביב
אתר וואלה- הנצחת חללי הנובה - שביל הגרפיטי

לאחרונה "נולד" פרויקט חדש שמנציח את חללי מסיבת הנובה שנרצחו ב-7 באוקטובר. אמנים מהארץ ומהעולם ציירו פורטרטים של הנרצחים ומעל המשפט "הריקוד שלא ייגמר לעולם".
כדי למצוא קיר ראוי, פנו לאורה צכנוביץ מ"שביל הגרפיטי", יוזמת ואוצרת מתחם הגרפיטי הגדול בקריית המלאכה. בשנים האחרונות פרויקט שביל הגרפיטי הביא כ-200 אומני רחוב וכל אחד צייר את הגרפיטי שלו על הקירות.

שביל הגרפיטי - ראיון רדיו 103

שביל הגרפיטי ראיון ברדיו 103 FM

שביל הגרפיטי בניוזלטר "רגע לעצמך"

כתבה שביל הגרפיטי

שביל הגרפיטי - בשיתוף עם גרינפיס

סיור גרפיטי שביל הגרפיטי
סיור גרפיטי שביל גרפיטי
Scroll to Top
דילוג לתוכן