שביל הגרפיטי בהדרכת אורה יוזמת מתחם הגרפיטי בקרית המלאכה בתל אביב

סיור גרפיטי עם אורה

סיור בהדרכת אורה צ'כנוביץ, יוזמת מתחם הגרפיטי הגדול בקרית המלאכה בתל אביב. בואו לשוטט איתי במתחם הכי מרתק בתל אביב - קירות גרפיטי ענקיים, מאות חדרי אומן, תיאטרון מחתרתי, גלריות ואנשי מוזיקה.

פאשלה שעשיתי בגרפיטי ת"א

שביל הגרפיטי סיור גרפיטי תל אביב סיורים בתל אביב

לפעמים בסיורים אני שואלת את המשתתפים אם הם ירצו לשמוע על פשלה שעשיתי, ושמתי לב שאנשים ממש ישמחו לשמוע. אז הנה בבקשה:
שביל הגרפיטי לא התחיל כעסק לסיורים, אלא כחלום להפוך את קריית המלאכה למרכז אומנות רחוב גדול. בתחילת הפרויקט ציירו על דלתות של בעלי עסקים בקומת הקרקע במתחם.
הדלת הזו שאתם רואים כאן בתמונה, הייתה בין הדלתות הראשונות שזכו לקבל ציור גרפיטי משלהן:)
כדי לקבל רשות לצייר על הדלתות הייתי מגיעה אל בעלי העסקים ומסבירה בהתלהבות לבעלי העסק על החזון ועל גרפיטי בכלל, ומבקשת מהם רשות להצטרף לחלום ולהרשות לי להפוך את הדלת שלהם למיצג גרפיטי. התלהבות היא דבר מדבק, וגם העובדה שאני מכירה חלק מהם כבר שנים, עזרה קצת ורובם הסכימו.
באותו בוקר קיבלתי אישור לגרפיטי מחמישה בעלי עסק, והגעתי שוב לקריית המלאכה בלילה, לפגוש את אמני הרחוב שהגיעו לצייר. במפתיע הגיע ממלזיה גם frenemy אמן גרפיטי שביקש גם הוא דלת לצייר עלייה. מרוב שמחה כיוונתי אותו לצייר על דלת גדולה של כריכייה שלא ביקרתי בבוקר.
היה לילה שמח, יצירתי ומצחיק, והתעוררתי לתוך בוקר בו מתקשרים אלי מקריית המלאכה ואומרים שבעל העסק צועק ודורש שאורה הזאת תגיעה ותחזיר את הדלת למצבה הקודם.
צודק.
נסעתי, התנצלתי, ובשיחה נינוחה הסתבר כי מה שהפריע לו שהיה כתוב בקטן על הידית את השם שלו. אז שאלתי אותו איזה צבע ואיזה פונט הוא אוהב, וכתבתי על הקיר את השם שלו. נחה דעתו, והוא אפילו נתן לי במתנה לוח שנה שהוא כרך. מאותו היום הרבה אנשים נעצרים ליד הדלת הזו, לא רק בסיורים, מחייכים קצת ואפילו מצטלמים שם, ואני חושבת שהכורך המקסים מרוצה. מה שיפה בכל הסיפור ש -frenemy שלא מדבר עברית, לא ידע כמובן שזו כריכיית ספרים, כשהוא בחר לצייר גרפיטי של הדמות החמודה הזו מחזיקה ספר דווקא על דלת של כריכייה.
מה הסיכוי…?
ועוד קצת על frenemy –
הוא סיפר לי ששם – הרחוב שלו הוא צירוף של שני המילים באנגלית) אוייב וחבר. הוא בחר בכינוי הזה כי כשהוא מצייר גרפיטי על קיר של מישהו הוא לא יודע אם בעל הנכס יראה בו אוייב או חבר…
יש לו פינה חמה בלב לקריית המלאכה. כאן הוא צייר את אחד הגרפיטי הראשונים שלו, לפני הרבה שנים, ממש בתחילת דרכו. כמו הרבה אמני רחוב אחרים, הוא התחיל עם גרפיטי של אותיות לפני שעבר לציורים. באותו לילה שהוא ועוד אמני רחוב ציירו על הדלתות, הוא תהה האם הגרפיטי ההסטורי שלו עדיין שם על הקיר. צעדנו יחד לבדוק ושמחנו לגלות את האותיות הצבעוניות עדיין מתנוססות על הקיר.

להזמנת סיור גרפיטי במתחם האומנות הגדול בישראל

אני מקשיבה :

סיור מאלף ע''י אוצרת הגרפיטי במתחם עם סיפורים מאחורי כל ציור.
לוקיישן מיוחד, מעורר את הדימיון, כל קיר לוקח לטיול להרפתקאה אחרת. יוזמה מבורכת - אורה את אלופה.
אורה הנפלאה לקחה אותנו בסמטאות הכי שמחות שיש בתל אביב עם חיוך רחב, שירות מקסים ובעיקר המון ידע וסיפורים פיקנטיים. תודה ענקית. ממליצים בהחלט!!
Scroll to Top
דילוג לתוכן