שביל הגרפיטי בהדרכת אורה יוזמת מתחם הגרפיטי בקרית המלאכה בתל אביב

סיור גרפיטי עם אורה

סיור בהדרכת אורה צ'כנוביץ, יוזמת מתחם הגרפיטי הגדול בקרית המלאכה בתל אביב. בואו לשוטט איתי במתחם הכי מרתק בתל אביב - קירות גרפיטי ענקיים, מאות חדרי אומן, תיאטרון מחתרתי, גלריות ואנשי מוזיקה.

קריית המלאכה

קריית המלאכה – השכונה הכי הזויה בתל אביב (בקטע טוב)

חדרי אמן, מוזיקאים, בעלי מלאכה, שבלונות זרוקות ברחוב, מעליות משא מקושטות בקשקושי גרפיטי, את כל אלה תמצאו בקריית המלאכה בסיור או שיטוט.

השכונה נבנתה במטרה לעודד מפעלים לצאת מרחובות תל אביב המאוכלסים ולהגיע לאזור המיועד לתעשייה קלה.

בתל אביב של אז זו היתה גישה חדשנית –  בואו ניתן למפעלים מקום עם גישה נוחה למשאיות, עם מעליות משא. בואו נפריד בין התושבים הגרים בפלורנטין לבין המפעלים.

וכך נבנו 12 בנינים מאורכים בני שלש קומות.

לאבא שלי היה מפעל טקסטיל בשכונת פלורנטין בתל אביב. כשספרו לו על המקום החדשני, קריית המלאכה, הוא התלהב מהגישה הנוחה של הכבישים הפנימיים, המעליות הענקיות ובעיקר מהעובדה שהמפעל עדיין נשאר בתל – אביב, ועבר אל קריית המלאכה.

לפני כ- 25 שנים הגיעה האומנית הראשונה לקריית המלאכה, צורפת תכשיטים, תושבת חוזרת ממנהטן.

היה לה שם סטודיו, בסוהו, אזור תעשייה שהפך לאזור נחשק לאומנים. הבחירה בקריית המלאכה הייתה נראית לה אך טבעית. היא שכרה את הסטודיו הצמוד למפעל ובשיפוץ מאסיבי הפכה אותו להיכל. אבא שלי, מצידו, הביט בפליאה בשכנה החדשה שהייתה מגיעה למתחם בבגדים יותר יפים משאני כנראה אלבש יום אחד לחתונה של הבת שלי וטיפחה אדניות פרחים במרפסת המשותפת.

לאט לאט הסתבר שהיא צדקה. עוד אמנים גילו את קריית המלאכה.  שכונה ממש בתל אביב, שיש בה חדרי סטודיו עם תקרה גבוהה, מעליות, ומחירים יחסית נוחים.

היום, יש בקריית המלאכה כ – 200 פסלים, ציירים, קרמיקאיות, רקדנים, חרשי ברזל, גלריות, מוזיקאים, צורפים, צלמים, אמנות רחוב, בית תיאטרון, בית למוזיקה קלאסית, וכן…גם בתי דפוס ומפעלים.

איפה בדיוק בתל אביב נמצאת קריית המלאכה, איפה אפשר לאכול שם ואיפה חונים, אפשר לקרוא כאן.

להזמנת סיור גרפיטי במתחם האומנות הגדול בישראל

אני מקשיבה :

סיור מאלף ע''י אוצרת הגרפיטי במתחם עם סיפורים מאחורי כל ציור.
לוקיישן מיוחד, מעורר את הדימיון, כל קיר לוקח לטיול להרפתקאה אחרת. יוזמה מבורכת - אורה את אלופה.
אורה הנפלאה לקחה אותנו בסמטאות הכי שמחות שיש בתל אביב עם חיוך רחב, שירות מקסים ובעיקר המון ידע וסיפורים פיקנטיים. תודה ענקית. ממליצים בהחלט!!
Scroll to Top
דילוג לתוכן