שביל הגרפיטי בהדרכת אורה יוזמת מתחם הגרפיטי בקרית המלאכה בתל אביב

סיור גרפיטי עם אורה

סיור בהדרכת אורה צ'כנוביץ, יוזמת מתחם הגרפיטי הגדול בקרית המלאכה בתל אביב. בואו לשוטט איתי במתחם הכי מרתק בתל אביב - קירות גרפיטי ענקיים, מאות חדרי אומן, תיאטרון מחתרתי, גלריות ואנשי מוזיקה.

פריז – האינדיאני הכחול של קרניו

גרפיטי ברזילאי בפריז

גם כאן מצאתי את אהובי האינדיאני

אני מאד אוהבת את ברזיל, את הריקודים הברזילאים, העם הברזילאי, ואפילו למדתי פורטוגזית כדי שאוכל לנהל שיחות ארוכות בחדווה מלאת שגיאים.
אני גם מאד אוהבת את האינדיאני הכחול שמצייר קרניו הברזילאי בפינות רחוב בעולם. וכן, הוא צייר גם בישראל.

הפעם שמחתי לפגוש את האינדיאני גם בפריז, ברובע המארה.

מגרפיטי ברחוב לתערוכות בגלריות

 קרניו, פירושו 'גולגולת' בפורטוגזית, והוא שם הרחוב של – (תתכוננו! יש לו שם ארוך כמו שמקובל אצל הברזילאים) פאביו דה אוליביירה פרנייבה. פאביו נולד בסאו פאולו, עיר עם תרבות גרפיטי חזקה.
קריניו הוא אוטודידקט, שהתחיל לצייר גרפיטי על קירות סן פאולו בסוף שנות העשרה שלו. היום הוא אחד השמות הבולטים בגרפיטי הברזילאי, וגם בעולם.

אומן הרחוב הזה הוא אחת הדוגמאות של אומני גרפיטי שהתחילו לצייר אומנות ברחוב, התפרסמו מאד, עברו להציג בגלריות נחשבות של הביוקר, והצליחו להפוך את התחביב האיזוטרי לפרנסה ולמשלח יד. (שמתם לב למשחק המילים, כן?).  באוגוסט הקרוב הוא אמור להציג בלונדון לתערוכת היחיד שלו 'stop War' .

מקווה שתאהבו את אומנות הרחוב שלו. יש בה משהו קצת הומוריסטי.  הרבה פעמים אינדיאני הגרפיטי שלו מצוייר כאילו הוא אורב למטיילים מאחורי עמודים ופינות רחוב.
 מאחורי ההומור הוא משתמש במיומנות הגבוהה שלו ביצירת גרפיטי כדי שנשים לב למאבק על האמזונס, לקרבות האידיאולוגיים המעצבים את עולמנו, לקפיטיליזם וההשלכות שלו בעולם. 

אומנות רחוב = אסתטיקה + ביקורת

אומנות הרחוב של קרניו בוחנת נושאים חברתיים, וכמובן במיוחד נושאים הנוגעים ישירות למולדתו האהובה ברזיל.  הניגוד של האינדיאני עם הלבוש המסורתי בולט כשהוא מצוייר על הקיר בסביבה עירונית תוססת. מצד שני הוא משתמש בחפצים טכנולוגים מודרניים ואפילו ממותגים. הגרפיטי שלו קשור לפוליטיקה, לצריכה, לזיהום או לאיכות הסביבה, ומייצר מיזוג בין הנאה אסתטית לרפלקציה ביקורתית.

להזמנת סיור גרפיטי במתחם האומנות הגדול בישראל

אני מקשיבה :

סיור מאלף ע''י אוצרת הגרפיטי במתחם עם סיפורים מאחורי כל ציור.
לוקיישן מיוחד, מעורר את הדימיון, כל קיר לוקח לטיול להרפתקאה אחרת. יוזמה מבורכת - אורה את אלופה.
אורה הנפלאה לקחה אותנו בסמטאות הכי שמחות שיש בתל אביב עם חיוך רחב, שירות מקסים ובעיקר המון ידע וסיפורים פיקנטיים. תודה ענקית. ממליצים בהחלט!!
Scroll to Top
דילוג לתוכן